MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ

· Kayıt altına alınmalı

· Numune alınmalı

· Sıralanması gerek

· Şikâyete göre dönüş süresi
 

Şikayet çözümleri için araçlar:
 
1. Kök-Neden Analizi

· Sebep-Sonuç

· Parça no

· Parça görselleri

· Nasıl yanlış baktığı

· Nasıl doğru bakılması gerektiği

2. Balık Kılçığı Diyagramı


· Çevre

· İnsan

· Makine

· Yöntem

· Materyaller

· Ölçüm

Bu kategorilere göre nedenler bulunur. Neden bu durum oluştu? Dallara ayrılarak nedenler yazılır.

3. 5N-1K

· Ne - konuyu

· Nerede – mekânı

· Neden - amacı

· Ne zaman - süreci

· Nasıl - yöntemi

· Kim – sorumlu kişiler

Eğer problem biliniyorsa bu yöntem kullanılmaz.

4. 5 Neden Analizi

Problem nedenlerini geriye doğru inceleyerek ele alan yöntemdir.

Problemin asıl ve temel sebebi için 5 kez neden diye sorulur.

5. Pareto Analizi

80/20 kuralı. Tüm sebepler sıralanır, kümülatif dağılımları hesaplanır. Sonuçların %80’i nedenlerin %20’sidir. Öncelik, probleme en çok etkisi olanı bulmaktır.

6. 8D

Belirlenen problemleri 8 adımda çözme yöntemidir.

· Takım oluşturulur.

· Problem tanımlanır.

· Geçici önleme faaliyetleri bulunur.

· Kök-neden tanımlanır.

· Kalıcı düzeltici faaliyetlerin geliştirilir.

· Kalıcı düzeltici faaliyetlerin uygulanır.

· Yinelenmeleri önleme faaliyetleri

· Takımın tebrik edilmesi


KALİTE ARAÇLARI 8 TEMEL

1. PUKÖ Döngüsü

Sürekli iyileştirme

2. Pareto Analizi


Karar verme sürecinde kullanılan istatistik yöntem.

3. İş-Akış Diyagramı


Süreci anlamak ve akışı rahat görmek PPAP’ın en önemlisi.

4. Histogram


Tekrarlı sayılardan oluşan veri dağılım grafiği.

Excel-Dosya-Seçenekler-Eklentiler-Yönet-Excel eklentileri-Git-Çözümleme araç takımı

Excel veri kısmına veri çözümleme gelir. Veri çözümleme-Histogram

5. Balık Kılçığı


Problemi oluşturan tüm sebepler. Çevre, insan, makine, yöntem, materyaller, ölçüm

6. Kontrol Kartları

Bir prosesin zamanla nasıl değiştiğini gösteren grafik. Alt ve üst kontrol limitlerini gösterir.

7. Serpilme Diyagramı

Ne, neyi nasıl etkiler sorusunun cevabı. Aralarındaki ilişkinin inceleneceği değişkenler (x,y) olarak tabloya kaydedilir. Değerlerin alt ve üst değerlerinin olduğu tabloda noktalar halinde kaydedilir.

8. Kontrol Çizelgeleri (Çetele Listesi)

Ne?, Ne oluyor?, Kim Yapıyor?, Nerede?, Ne Zaman?, Nasıl? OK, NOK için uygulanır.

Yorumlar