KALİTEYE YAKLAŞIMLARI, UNSURLARI VE MALİYETLERİ

KALİTE YAKLAŞIMLARI

1. Üstünlük Bazında Yaklaşım

Kalite, doğal mükemmellik olarak görülür. Standartlar ve başarı konularında taviz verilmez. Yani kalite mutlak ve evrensel olgudur.

2. Ürün Bazlı Yaklaşım

Kalite, çıktıların müşterinin ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılayabilme düzeyidir.

3. Değer Bazlı Yaklaşım

Kalite, ürünün kabul edilebilir bir fiyattaki performansı veya kabul edilebilir maliyetteki uygunluğudur. Fiyatına göre performansı nasıl sorusuna cevap verir.

4. Üretim Bazlı Yaklaşım

Üretilen ürünün, projelendirilmesinden kullanılan malzemeye kadar ürünün planlandığı şekil ile örtüşmesidir.

5. Tüketici Bazlı Yaklaşım

Kalite, müşterinin isteğine ihtiyacına uyma derecesidir.


KALİTENİN UNSURLARI

1. Tasarım Kalitesi

Ürünün müşteri isteğine göre dizayn edilmesidir.

2. Uygunluk Kalitesi

Tasarım kalitesi ile belirlenen şartlara göre üretim yapılmasıdır.

3. Kullanım Kalitesi


Ürünün son kalitesi. Ambalaj, taşıma, yerleştirme, bakım ve onarım işlerinin kaliteye uygun yapılmasıdır.

4. Dağıtım Kalitesi

Ürün / hizmetin müşteri ile anlaşılan zamanda teslim edilmesidir.

5. İlişki Kalitesi

Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, sorunları çözebilmektir.


KALİTE MALİYETLERİ

· Olabilecek hatalara engel olmak amacıyla yürütülen faaliyetler

· Planlı kalite muayeneleri sırasında görülen hatalar

· Ürünün üretimi sırasında olan hatalar

· Müşteriye teslimden sonra görülen hatalar

1. Önleme Maliyetleri

Ürünün müşteri isteklerini karşılayamama riskini ortadan kaldırmak için yapılan faaliyetlerin maliyetidir.

2. Ölçme ve Değerlendirme maliyetleri

Ürünlerin belirlenen standartlara uygunluğunu test etmek amacıyla yapılan faaliyetlerin maliyetleridir.

3. Başarısızlık Maliyetleri


Ürünün üretiminde oluşabilecek maliyetlerdir.

4. Hatalı Mal Maliyetleri

Müşterinin eline geçtikten sonra tespit edilen hataların maliyetleridir.





Yorumlar