KALİTE YAKLAŞIMLARI
1. Üstünlük Bazında Yaklaşım
Kalite, doğal mükemmellik olarak görülür. Standartlar ve başarı konularında taviz verilmez. Yani kalite mutlak ve evrensel olgudur.
2. Ürün Bazlı Yaklaşım
Kalite, çıktıların müşterinin ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılayabilme düzeyidir.
3. Değer Bazlı Yaklaşım
Kalite, ürünün kabul edilebilir bir fiyattaki performansı veya kabul edilebilir maliyetteki uygunluğudur. Fiyatına göre performansı nasıl sorusuna cevap verir.
4. Üretim Bazlı Yaklaşım
Üretilen ürünün, projelendirilmesinden kullanılan malzemeye kadar ürünün planlandığı şekil ile örtüşmesidir.
5. Tüketici Bazlı Yaklaşım
1. Tasarım Kalitesi
Ürünün müşteri isteğine göre dizayn edilmesidir.
2. Uygunluk Kalitesi
Tasarım kalitesi ile belirlenen şartlara göre üretim yapılmasıdır.
3. Kullanım Kalitesi
Ürünün son kalitesi. Ambalaj, taşıma, yerleştirme, bakım ve onarım işlerinin kaliteye uygun yapılmasıdır.
4. Dağıtım Kalitesi
Ürün / hizmetin müşteri ile anlaşılan zamanda teslim edilmesidir.
5. İlişki Kalitesi
Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, sorunları çözebilmektir.
KALİTE MALİYETLERİ
· Olabilecek hatalara engel olmak amacıyla yürütülen faaliyetler
· Planlı kalite muayeneleri sırasında görülen hatalar
· Ürünün üretimi sırasında olan hatalar
· Müşteriye teslimden sonra görülen hatalar
1. Önleme Maliyetleri
Ürünün müşteri isteklerini karşılayamama riskini ortadan kaldırmak için yapılan faaliyetlerin maliyetidir.
2. Ölçme ve Değerlendirme maliyetleri
Ürünlerin belirlenen standartlara uygunluğunu test etmek amacıyla yapılan faaliyetlerin maliyetleridir.
3. Başarısızlık Maliyetleri
Ürünün üretiminde oluşabilecek maliyetlerdir.
4. Hatalı Mal Maliyetleri
Müşterinin eline geçtikten sonra tespit edilen hataların maliyetleridir.
1. Üstünlük Bazında Yaklaşım
Kalite, doğal mükemmellik olarak görülür. Standartlar ve başarı konularında taviz verilmez. Yani kalite mutlak ve evrensel olgudur.
2. Ürün Bazlı Yaklaşım
Kalite, çıktıların müşterinin ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılayabilme düzeyidir.
3. Değer Bazlı Yaklaşım
Kalite, ürünün kabul edilebilir bir fiyattaki performansı veya kabul edilebilir maliyetteki uygunluğudur. Fiyatına göre performansı nasıl sorusuna cevap verir.
4. Üretim Bazlı Yaklaşım
Üretilen ürünün, projelendirilmesinden kullanılan malzemeye kadar ürünün planlandığı şekil ile örtüşmesidir.
5. Tüketici Bazlı Yaklaşım
Kalite, müşterinin isteğine ihtiyacına uyma derecesidir.
KALİTENİN UNSURLARI
Ürünün müşteri isteğine göre dizayn edilmesidir.
2. Uygunluk Kalitesi
Tasarım kalitesi ile belirlenen şartlara göre üretim yapılmasıdır.
3. Kullanım Kalitesi
Ürünün son kalitesi. Ambalaj, taşıma, yerleştirme, bakım ve onarım işlerinin kaliteye uygun yapılmasıdır.
4. Dağıtım Kalitesi
Ürün / hizmetin müşteri ile anlaşılan zamanda teslim edilmesidir.
5. İlişki Kalitesi
Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, sorunları çözebilmektir.
KALİTE MALİYETLERİ
· Olabilecek hatalara engel olmak amacıyla yürütülen faaliyetler
· Planlı kalite muayeneleri sırasında görülen hatalar
· Ürünün üretimi sırasında olan hatalar
· Müşteriye teslimden sonra görülen hatalar
1. Önleme Maliyetleri
Ürünün müşteri isteklerini karşılayamama riskini ortadan kaldırmak için yapılan faaliyetlerin maliyetidir.
2. Ölçme ve Değerlendirme maliyetleri
Ürünlerin belirlenen standartlara uygunluğunu test etmek amacıyla yapılan faaliyetlerin maliyetleridir.
3. Başarısızlık Maliyetleri
Ürünün üretiminde oluşabilecek maliyetlerdir.
4. Hatalı Mal Maliyetleri
Müşterinin eline geçtikten sonra tespit edilen hataların maliyetleridir.
Yorumlar
Yorum Gönder